מה זה בדיקת תיק ביטוח?

דבר ראשון שאתם בטח רוצים לדעת הוא, מה זה תיק ביטוח בכלל. מהרגע שהתחלתם לעבוד במקום עבודה כלשהו, יש לכם ביטוח פנסיוני (ואנחנו לא מדברים על עבודת המלצרות בשחור שעשיתם בתיכון מחייך). מה שזה אומר הוא שיש לכם תיק ביטוח! כי תיק ביטוח הוא פשוט כל הביטוחים שיש לכם – ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח פנסיוני וכל ביטוח אחר, בעצם.

בואו נודה באמת, מי מאיתנו זוכר איזה ביטוחים יש לו, מה הם מכסים בדיוק ובאיזו חברות הוא מבוטח? אתם לא צריכים להרגיש אשמים, כמעט אף אחד לא יודע את כל התשובות האלה, ובדיוק בשביל זה אתם יכולים לעשות בדיקת תיק ביטוח. בתהליך בדיקת תיק ביטוח סוכן הביטוח עושה סדר בכל הביטוחים שיש לכם: הוא יעבור על כל הביטוחים הקיימים, יבדוק איזה מביניהם רלוונטי עבורכם היום ואיזה אלטרנטיבות זולות יותר קיימות בשוק היום. בנוסף, סוכן הביטוח יבדוק אם יש לכם ביטוחים כפולים (תופתעו לשמוע עד כמה זה נפוץ) ואפילו יבדוק אם יש בשוק ביטוחים חדשים שיותר יתאימו לכם נכון לתקופה הנוכחית בחייכם.

מתי כדאי לעשות בדיקת תיק ביטוח

רוב האנשים פונים לעשות בדיקת תיק ביטוח מהסיבה שאמרנו קודם – הם פשוט לא יודעים איזה ביטוחים בדיוק יש להם ורוצים שמישהו יעשה להם סדר. זאת בהחלט סיבה טובה לעשות בדיקת תיק ביטוח, אבל באופן כללי, כדאי לעשות בדיקת תיק ביטוח בכל שנתיים-שלוש. אנחנו יודעים שהתדירות נשמעת גבוהה, אבל ביטוחים (בניגוד למה שאתם אולי חושבים) הם דבר מאוד דינמי, הרלוונטיות שלהם משתנה בתדירות גבוהה יחסית והם מושפעים מאוד ממה שקורה בשטח.

הבעיה בביטוחים היא שאנחנו רוכשים אותם בתקופה מסוימת, אבל מפעילים אותם (אנחנו מקווים שאף פעם, אבל במקרה שכן) רק כמה וכמה שנים לאחר מכן. במשך התקופה הזאת יכולים להיות הרבה מאוד שינויים שמשפיעים מאוד על הרלוונטיות של הביטוחים האלו לחיים שלנו.

במקרה של ביטוח בריאות למשל, יכול להיות שהפוליסה שלכם מכסה טיפולים מסוימים וטכנולוגיות מסוימות. אבל תחום הבריאות משתנה לא מעט, ולאחר כמה שנים יכולה לצאת לשוק טכנולוגיה חדשה או שיחול שינוי בתרופות ובטיפולים בסל הבריאות. במקרה כזה יכול מאוד להיות שאתם צריכים לעדכן את הביטוחים שלכם ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק כל הזמן.

כמו כן, רלוונטיות הביטוחים שלכם יכולה להשתנות במקרה של שינוי בהרכב המשפחתי, מעבר דירה, שינוי מקום עבודה ואפילו העלאה בשכר. לכן, במקרה של כל אחד מהשינויים האלה אנחנו ממליצים לדבר עם סוכן הביטוח שלכם, להבין מה המשמעות על תיק הביטוח שלכם ולראות האם צריך לעדכן את הביטוחים. ובכל מקרה, כמו שאמרנו קודם, מומלץ לבצע בדיקת תיק ביטוח בכל שנתיים-שלוש כדי להישאר בעניינים.

אפשר לעשות בדיקת תיק ביטוח לבד?

הודות למאה העשרים ואחת ולעידן האינטרנט אפשר לעשות כמעט כל דבר באופן עצמאי ולראות את כל נתוני הביטוח שלנו די בקלות באמצעות שני אתרים עיקריים: "הר הביטוח" ו"המסלקה הפנסיונית".

באתר הר הביטוח תוכלו לראות את נתוני הביטוחים הכלליים שיש לכם – ביטוח בריאות, רכב, דירה בריאות ועוד. באתר המסלקה הפנסיונית, תוכלו למצוא, כמו שאתם בטח מבינים לבד, את כל הנתונים הפנסיוניים שלכם, קופות גמל וקרנות השתלמות (בעלות של שקלים בודדים).

בעצם, מה שכל זה אומר הוא שאם יש לכם ראש לדברים האלה ואם אתם לא מקבלים חום מלקרוא את הפוליסות של הביטוחים שלכם, אתם יכולים לעשות בדיקת תיק ביטוח לבד. פשוט תוציאו את כל הנתונים, תעברו עליהם ותחליטו מה צריך לשנות. מה שכן, צריך לעשות את הבדיקות והשינויים האלה מאוד בזהירות, כי ביטוחים זה לא משהו שכדאי לשחק איתו ואתם לא רוצים לגלות בעוד כמה שנים שעשיתם טעות.

אז אם אתם מרגישים שאתם לא לגמרי בטוחים ומבינים לעומק את הדברים שכתובים בפוליסות הביטוח, ולא בטוחים במאה אחוז איזה מבין הביטוחים הכי מתאים לכם – כנראה שעדיף להיעזר בסוכן ביטוח כדי שיסביר לכם מה כדאי לעשות. אחרי הכול, זאת העבודה שלו ותחום המומחיות שלו מחייך

שלחו לי הודעה, אני כאן :)
1
Scroll to Top